9/03/2018


Jadilah seperti buah manggis


Apabila tiba musim buah-buahan pasti segala macam buah menjadi santapan dan kegemaran rakyat malaysia, selain buah durian yang memang terkenal diseluruh negara apabila tiba musim buah, durian segamat lah durian D24 dan segala macam lagi la jenis termasuk perak king dan sebagainya.

Tetapi kali ini saya ingin mengupas mengenai buah manggis dan pasti anda semua juga sukakan buah yang mana kulitnya hitam tetapi isinya putih bersih.

Seperti tajuk artikel ini, jadilah seperti buah manggis dan apa maksud disebaliknya? Sebenarnya saya tidak ingin bercakap mengenai khasiat buah manggis, mahupun kelebihan kulit buah manggis ini tetapi saya ingin mengupas mengenai kelebihan dan keistimewaan buah manggis yang mungkin ada di antara kita sudah mengetahuinya, tetapi hari ini saya ingin berkongsi dengan anda sedikit mengenai keistimewaan buah manggis yang manis isinya dan banyak maksud yang tersirat.

Kalau hari ini kakjie dengan artikelnya pohon pisang, tetapi saya pula dengan buah manggis. Tapi kakjie sebenarnya saya tiada niat untuk meniru ataupun mengambil idea dari artikel kakjie, memang dah lama ingin berbicara mengenainya cuma belum kesampaian lagi.
hikmah buah manggis

buah paling jujur!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan